Selamlar abiler,
YKS nedeniyle 1 yıl spora ara vermiştim tekrardan geri başladım. fakat 1-2 ay önce tiroid kontrol ettirmek nedeniyle dahiliye doktoruna gitmiştim bölgesel terleme sorunum vardı aşırı meraktan gittim. doktor nabzımı ve tansiyonumu ölçtü fakat ben nabzımı ölçerken biraz heyecanladığımı söylebilirim neden bilmiyorum nabzım 103 çıktı. tansiyon normal. sonra kan testi verdim ekg çektirdi. ekg normal çıktı hgb ve eritrosit referans dışıydı. ritmik taşikardi teşhisi kondu ve polistemi (kan fazlalığı).
Tüm bunlar nikotinden dolayı sanırım ama hgb nabzımı etkilicek kadar mıydı bilmiyorum çünkü normal halimle nabzım 70-80 civarı geziniyor yani. elektronik sigara kullanıyorum nikotin miktarını ve emilimini değiştirme şansım vardı 4'te 1'ine indirdim ve emilimi daha az olan e-sigara sıvılarına geçtim. 1 ünite kan verdim. verdiği kalp ilacını bıraktım (dideral 40mg) çünkü manasız geldi bana uyku yapıyordu gerçekten ve hala yan etkilerini hissediyorum gibi sabah alarma asla kalkamıyordum bu ilacı kullanmaya başladıktan sonra. şu an 70-80-90 arası değişiyor tansiyonum hiç 110/60'ın üstüne çıkmıyor. şu an spor yapmamda sakınca var mı diye sorucaktım çünkü doktora gittikten sonra tribe girdim sürekli kalp atışlarımı hissediyorum gece çok rahatsız ediyor sürekli elimle kontrol eder hale geldim kardiyolojiye gözükmem mantıklı mı ek kontrol için bu yaşta aritmiden korkuyorum hele sporla. (19'a gircem)
Şu an spora başlamamla birlikte ek olarak günde 700-800 tavuk göğsü tüketiyorum hgb'yi daha da arttırma ihtimali var mı?
KAN TESTLERİM: