Jump to content
  • Duyurular

    • Loving

      Steroidturkiye.com - AÇILDI!   29-11-2020

      Steroidturkiye.com açıldı! Hormon gruplarına dair tüm sorularınıza cevap bulmak için sisteme giriş yapıp soru başlığı oluşturmanız yeterli.
    • Loving

      Sarmsturkiye.com - AÇILDI!   29-11-2020

      Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için siteyi ziyaret edebilirsiniz.
  • Reklam

  • Peptid Türkiye'ye HOŞ GELDİNİZ!

    Türkiye'nin ilk ve tek en kapsamlı peptid platformuna hoş geldin. Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt olduktan sonra giriş yaptığınızda, kendi içeriğinizi göndererek veya mevcut içeriklere cevap göndererek bu platforma katkıda buluna bileceksin. Profilini özelleştirebilir, ödül puanlarınızı içerik yazarak toplayabilirsiniz, diğer üyelerle kendi özel gelen kutunuz üzerinden iletişim kurabilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz! Bu mesaj, oturum açtıktan sonra kaldırılacaktır.

eneskandaz

Üye
  • İçerik sayısı

    4
  • Katılım

  • Son ziyaret

PLATFORM TECRÜBE PUANI

3 Nötr

eneskandaz Hakkında

  • Yaş 28
  • Derece
    YENİ ÜYE
  • Doğum Günü 12-12-1997

Platform İstatistikleri

  • Yaş 28
  • Bizi nasıl buldun?:
    Google Aramalarında

Profil Bilgileri

  • Yaş 28
  • Meslek:
    Serbest
  • Konum:
    İstanbul
  • Cinsiyet:
    Erkek

İlgi Alanların:

  • Yaş 28
  • Favori Spor Dalın:
    Vücut Geliştirme

Güncel Profil Ziyaretleri

217 profil görüntüleme
  1. Dostum, benim ilgi alanım bu. Çünkü, babam da kardiyovasküler rahatsızlığından muzdaritpi. Geçmiş konulara yaptığım yorumlara göz atarsan göreceksindir. Annen için geçmiş olsun. Umarım yapmanız gerekenleri en kısa sürede yapar ve validenin sağlığına kavuşmasına vesile olabilirsin. Sağlıcakla.
  2. Dostum @0xhex , Durumun ciddiyetinin hiç farkında değilsiniz. Birkaç stent takıldı, iğneyi kullanmasında engel yok sanırım diyerek geçiştirilecek bir tablo yok ortada. Koroner arter öyküsü olan ve stent takılmış bir hastada LDL seviyesinin 245 olması, uygulanan koruyucu tedavinin tamamen çöktüğünü gösteriyor. Belli ki doktorun verdiği statin grubunu ya hiç kullanmıyor ya da doz ciddi anlamda yetersiz kalmış. Şu an anneniz resmen yeni bir kardiyovasküler olay, yani kalp krizi veya inme sınırında geziyor. Acilen yüksek doz statin ve ezetimib kombinasyonuna geçilmeli. Hedef tutturulamazsa yeni nesil PCSK9 inhibitörleri devreye sokulmalı. Stentli bir hastada LDL'nin kesinlikle 55 mg/dL altında tutulması tıbbi bir zorunluluktur. Mounjaro konusuna gelirsek, Tip 2 diyabeti, grade 3 karaciğer yağlanmasını ve insülin direncini kırmak için çok uygun ve güçlü bir ilaçtır. Kilo kaybıyla birlikte karaciğer enzimleri düşer ve HbA1c toparlar. Fakat hiçbir engel yok varsayımınız tamamen yanlış. Trigliserid seviyesinin 365 olması tek başına akut pankreatit riskini artırır. Mounjaro gibi GLP-1/GIP agonistlerinin de pankreatit tetikleme gibi bilinen bir riski vardır. Üstelik tiroid ilacı kullanılıyor, bu tür iğnelerin tiroid tümörü riski açısından mutlaka bir endokrinolog tarafından filtrelenmesi gerekir. Kısacası anneniz şu an ciddi bir metabolik sendrom ve kardiyovasküler tehdit altında. Sadece zayıflama iğnesi bularak bu süreci yönetemezsiniz. Vakit kaybetmeden kardiyoloji ve endokrinoloji uzmanlarının ortak yürüteceği agresif bir tedavi planına geçmeniz şart.
  3. Ldl kolesterol üzerine planlama

    Merhaba, LDL kolestrolü, kayda değer bir şekilde düşürebilmek için statin grubu bir ilaçtan destek almak gerekir. Nitekim almışsın. Statinler, alır almaz LDL'yi düşürmüyor. Düşürmeye başlıyor. Fakat, etkinliği 2 hafta içinde büyük oranda belli oluyor. İlacın etkisinin tam oturması ve stabil çalışması da 4-6 haftayı buluyor. Özetle, Ator'u ilk kullanmaya başladığın tarihten itibaren, iki hafta sonrasında LDL kolestrol kayda değer bir şekilde düşmüştür. Tam emin olmak için 4 hafta sonra verilecek kan tahlilinde net gözlemleyeceksindir. Endişelenecek bir şey yok, her şey yolunda görünüyor ama kesinlikle kan tahlili ver ve süreçten emin ol. LDL'nin geldiği seviyeye göre Ator'un dozajında revize yapabiliriz. Bu arada genetik LDL yüksekliği varsa, Ator gibi statin gibi grubu ilaçları maalesef ömür boyunca kullanmak gerekiyor. Ator ile LDL'yi düşürüp, sonra Ator'u bırakırsan, tekrardan LDL eski seviyesine geri gelecektir. Genetik LDL yüksekliği maalesef diyet, kardiyo, takviye gibi desteklerle efektif sonuç vermiyor. Son olarak, bundan sonraki yapacağın kürlerde LDL seviyesini çok arttıracak Tren, Masteron, Oxandrolone vs. gibi ilaçlarda LDL çok daha fazla yükseleceği için, Ator dozajını kür sürecinde ekstra arttırmak gerekecektir. Bunu da kür içerisinde yaptıracağın kan tahliliyle anlayacaksındır zaten. İyi sporlar.
  4. Karaciğer ve kolestrol sorunu hk.

    LDL kolestrolü stabil olarak düşürmek gerekir. Özetle, 24 saatte bir almak en doğrusudur. Ayrıca LDL için optimal seviye 80 ve altıdır. Beslenmeyle bir miktar düşürülebilir ama spesifik olarak tek düşürme yolu statinler ve ezitemib gibi ilaçlardır. Kısaca örnek vermek gerekirse, babamın yıllardır LDL kolestrolü 180 seviyelerindeydi ve doktorlar beslenme dikkat et, biraz kilo ver deyip, gönderirlerdi. Ayrıca belirli bir düzeyde insülin direnci, sedanter yaşam, hipertansiyon vardı. Sigara, alkol vs. yok. Geçen sene rutin kontrollerde kardiyoloji doktoru sana anjiyo yapalım dedi. Normalde her sene efor testi vs. yapılır ve efor testleri hep temizdi. Sanal anjiyo sonrası iki damarında %80 üzerinde darlık gözlemlendi ve biri ana damardı. Yani kalp krizi an meselesiymiş. Sonrasında stentleri takıldı ve statin, kan sulandırıcı ilaç tedavisine başlandı. LDL kolestrolü agresif bir şekilde düşürüldü. Crestor 20 mg ile LDL 55 seviyelerinde stabil tutuldu. Bu dozda, bu denli düşmesinin sebebi kişinin rosuvastatine verdiği pozitif etkiyle de alakalı. Özetle, 20 mg ile herkeste aynı oranda düşecek diye bir kaide yok. Ayrıca ailede kalp hastalığı geçmişi yoktu. Covid geçirmedi ya da grip gibi hissetti ve covid aşısı olmadı babam. Babam 50 yaşlarında bu arada. Bu süreçten sonra kendi geçmiş LDL değerlerimi inceleyince de 180 seviyelerinde olduğunda gördüm. Ayrıca tüm kan değerlerim referansta olmayıp, optimal değerlerdedir, yani çok iyi değerlerdeler, LDL hariç. Bu şu anlama geliyor. Bir şekilde geçmiş çekinik genler, kalp ve damar hastalığı olarak bana da aktarılmış. Şu an doktorlara gitsem, muhtemelen önemsiz derler, geçiştirirler. Maalesef, doktorlar önleyici tedavi konusunda yetersizler. Aldıkları eğitim maalesef hastalık ilerleyince tedavi etme yönünde, onları da suçlayamıyorum. O yüzden, kürden bağımsız ya da kürdeyken ne olursa olsun LDL seviyelerini düzenli takip et. LDL hedefin kesinlikle 80 altında olsun. Bu da ancak ömrünün sonuna statin grubu ilaç kullanarak mümkün olacaktır. Yani bir kullanıp, bir kullanmak çok da mantıklı bir protokol değil. Ayrıca CRP'de her zaman 0.5 altında tutulabilmeli. CRP yüksekliği, vücuttaki inflamasyon da damarlarda plak yapışma riskini ciddi arttırıyor. Bu arada kalp ve damar hastalığı riski açısından LDL iyi bir göstergeç olsa da artık apoB değerine bakılıyor. Çünkü LDL yüksekliği her zaman doğru bir anlam ifade etmiyor, o sadece damarlarında dolaşan LDL miktarını gösteriyor. Önemli olan LDL partiküllerinin boyutudur. İnce ve küçük yapıdaysa tehlikeli, damara yapışma ve damarı tıkama riski çok yüksek, büyük tanecikli yapıdaysa damara yapışma riski düşüktür. Artık apoB kan değerine bakılmaya başlandı, muhtemelen birkaç seneye daha da yaygınlaşacaktır. Ama LDL seviyesi bu denli yüksek olan birinin apoB değeri de çok ciddi oranda yüksektir. O yüzden ömrün boyunda LDL kolestrol hakkında dikkatli olmanı tavsiye ederim. Yıllar boyu sinsice ilerler ve hiçbir belirti göstermeden. Ancak bir kalp krizi sonrası anlamak mümkün olur ya da şanslıysan bu tür rutin kontrollerde.

Copyright © 2010 Peptid Türkiye. Tüm hakları saklıdır.

5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir.
Şikayet; [email protected] Adresine mail atıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır.


Tıbbi Sorumluluk Reddi / Yasal Uyarı! Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Yazılar, sadece yazarların bilgilerini, deneyimlerini ve fikirlerini aktarmaktadır. İçeriği başkaları tarafından doğru ve geçerli bulunmayabilir. Sitede yer alan yazı ve resimlerin kopyalanması, her türlü kullanımı ve bilgilerin uygulanması sonucu doğan hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiç bir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz. Doktorunuza Danışmadan sitede yer alan diyet veya benzerlerine başlamayınız.
×